Nya aktörer till Gränby
Under våren har Atrium Ljungberg lanserat ett nytt modestråk i Gränbystaden med flera nya varumärken.
Skriven av Maria Olsson Äärlaht 2016-05-28 | Flytt
Först ut att öppna butik i modestråket var Volt som slog upp portarna i mitten av mars. Därefter följde varumärken som Gant, Björn Borg, Hunkemöller och G-Star.
– För att skapa en attraktiv handelsplats är det avgörande att kunna erbjuda besökarna ett inspirerande utbud av varumärken och produkter. Därför är vi väldigt glada över att G-star och Björn Borg, som två starka och exklusiva varumärken, valt att lägga sina första Uppsalabutiker i just Gränbystaden, säger Jan Hammarling, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg.
Vid årsskiftet 2017/2018 öppnar även möbelvaruhuset Mio en butik om drygt 5 000 kvadratmeter i Gränbystaden.
– Mio har funnits i Uppsala länge och har en stark förankring i staden. Vi är väldigt glada att ett så uppskattat och välkänt varumärke väljer Gränbystaden för sin nya butikssatsning, säger Daniel Kvant Suber, affärsutvecklare på Atrium Ljungberg.
Byggstart sker under hösten 2016.
– Vi ser fram emot att bli en del av Gränbystaden. Genom den kommande flytten får vi optimala förutsättningar att presentera Mios moderna och inspirerande erbjudande på bästa tänkbara sätt i ett fantastiskt bra läge, säger Claes Stolth, butikschef på Mio.
Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev
Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.
Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.