Brandspot hyr Bananpiren

Brandspot kommer att hyra Banan­piren i Frihamnen i Göteborg under fem år.

Skriven av Maria Olsson Äärlaht 2016-05-03 | Flytt


Artikelbild

Brandspot vill göra området till Göteborgs nya evenemangsarena.
Bild: Älvstranden Utveckling


– Brandspot var de som hade den tydligaste planen för att utveckla piren som evene­mangsarena, säger Kjell Johansson, chef fastig­het på Älvstranden Utveckling.

– Frihamnen har många gånger visat sig vara en fantastisk mötesplats för göteborgare och inresta besökare. Nu vill vi hitta ytter­ligare sätt att ta vara på de unika möjligheter som finns och utnyttja platsen till fullo, säger ­Erica Berghagen, projektledare på Brandspots dotterbolag Frihamnen Arena.

STCC-tävlingar, Metal Town, Stay Out West, gocartkörning, nattklubben The Docks, Volvo Ocean Race och America’s Cup är bara en del av de event som under senare år har arrangerats på piren.

– Det centrala läget och en yta på fem hektar som i dag rymmer två fasta glaspaviljonger och Kajskjul 105 gör att området har en unik potential att bli Göteborgs nya evenemangsarena, säger Erica Berghagen.




Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration