Gårda Meetingpoint - kontor efter behov

Partnertext

Egen arbetsplats eller enbart business lounge? Göteborgs nya mötesplats, Gårda Meetingpoint, anpassas helt efter hyresgästernas behov. <br /> – Det blir en kreativ mötesplats där hyresgästerna endast betalar för den tiden de är här, säger Bert Hansson.

Skriven av Henrik Ekberg 2014-08-22 | Utveckling





Gårda Business Hotel blir till årsskiftet dubbelt så stort och förvandlas till Gårda Meetingpoint, ett aktivitetsbaserat kontorshotell för alla typer av verksamheter.
– Vi har fullt uthyrt i dag, men ändå finns det lediga lokaler eftersom vissa är ute och reser eller jobbar på annat håll. Vi vill ge företag möjlighet att hyra det utrymme de behöver. Det blir både mer kostnadseffektivt samtidigt som dynamiken och flödet här förbättras, säger Bert Hansson som driver Gårda Meetingpoint tillsammans med Jochum Löfgren.

Fördubblad kontorsyta


Det nuvarande kontorshotellet har en totalyta på 1 200 kvadratmeter. Våningsplanet under, vars hyresavtal nyligen togs över av Gårda Meetingpoint, är lika stort och kommer under hösten att byggas om. Tanken är att skapa en modern och inspirerande miljö, där företag kan utvecklas och växa. En dynamisk mötesplats med goda förutsättningar för events och andra happenings.
Artikelbild

Bert Hansson och Jochum Löfgren äger och driver
Gårda Meetingpoint.
Bild: Henrik Ekberg


– Vårt mål är att bli ett av Göteborgs ledande affärsnav. En levande arena för företag att mötas och göra affärer. Modernt, flexibelt och med hög servicegrad, säger Jochum Löfgren.


Medlemskap


Gårda Meetingpoint är beläget i expansiva Gårda med promenadavstånd till centrum och närhet till de stora lederna och Landvetter. De båda våningsplanen ska integreras med en interntrappa, vilket gör det möjligt att röra sig fritt och nyttja de olika delarna av kontorshotellet. Som hyresgäst betalar du initialt en medlemsavgift på 1 500 kronor i månaden. För den summan får man tillgång till business loungen och de tjänster som ingår i en fullserviceanläggning.

Artikelbild


Vad tycker du om nya Gårda Meetingpoint?


Artikelbild

Olof Milveden, Axevia AB
– Jag tror absolut det fyller en funktion. Det är många som reser i dag och som inte är i behov av mer än business loungen. Själv hyr jag ett rum här i Gårda Meetingpoint och jag kommer att fortsätta hyra det eftersom jag är så ofta här och har ganska mycket prylar på kontoret.




Artikelbild

Jonathan Georgy, Georgy Communications
– Eftersom jag ofta är ute och reser är det skönt att endast behöva betala när jag fysiskt nyttjar min kontorsplats. Detta gör att jag kan utveckla min business och ändå ha min adress och arbetsplats i centrala Göteborg. För mig är det värt att betala 1 500 kronor i månaden för att ha min plats, kaffe, reception, post och annat nödvändigt för att lyckas med mina affärer. Jag ser fram emot fler kreativa och nytänkande personer att dela arbetsplats med.

Artikelbild

Torbjörn Sannerstedt, Sannerstedt Consulting AB
– Jag har valt att ha min kontorsplats på Gårda Business Hotel, numera Gårda Meetingpoint, och få tillgång till den flexibla lösningen som erbjuds där. Jag behöver ha tillgång till en mötesplats mellan mina konsultuppdrag, en mötesplats som erbjuder mig fullservice av kontorstjänster, konferenslokaler och möjlighet för möten med nya affärskontakter. Det är viktigt för mig och mina uppdragsgivare att mötesplatsen är centralt belägen. Med den placeringen och den service som Gårda Meetingpoint har och erbjuder, så har mina önskemål tillgodosetts på ett mycket bra sätt.

Artikelbild

Hans Lindholm, Softone AB
– Det gör en hel rätt satsning och de har en fingertoppskänsla för vad som gäller och vad folk efterfrågar. Vi har suttit här i två år och trivs jättebra. De är lyhörda här och hittar på mycket positiva saker.




Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration