Flera nya modebutiker till Mall of Scandinavia

Mall of Scandinavia lockar många mode- och sportbutiker. De senaste är Victoria’s Secret, River Island, Peak Performance, Tiger of Sweden och Foot Locker.

Skriven av Henrik Ekberg 2015-02-01 | Näringsliv


Artikelbild


Bild: Wingårdh Arkitektkontor


Mall of Scandinavia fortsätter att locka stora kända varumärken. De senaste tillskotten är Victoria’s Secret, River Island, Peak Performance, Tiger of Sweden och Foot Locker.

– Vi är otroligt stolta över den imponerade och växande lista med varumärken som gör Mall of Scandinavia till Stockholms främsta shopping- och nöjesdestination. Mall of Scandinavia fyller det behov av ett shoppingcentrum i absolut världsklass som Stockholm och Sverige hittills har saknat, säger Lars-Åke Tollemark, managing director för Unibail-Rodamco i Norden.

Det brittiska modevarumärket River Island öppnar en 1 100 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik. River Island kommer, förutom dam- och herrmode, även att erbjuda barnkollektioner och tar ett unikt läge i Mall of Scandinavia med en 20 meter lång fasad, kompletterad med en åtta meter hög "Iconic Shopfront".

Klart är också att O’Learys utökar sin lokal med 2 500 kvadratmeter till totalt 6 000 kvadratmeter. Förutom restaurang kommer lokalerna även att rymma bowlingbanor, sportsimulatorer, äventyrsmini-golf, biljard och spel.

Nyligen blev det också klart att Sats öppnar en träningsanläggning i Mall of Scandinavia. Sats kommer att hyra 2 237 kvadratmeter lokalyta.




Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration